Zachęcamy Państwa do założenia swojego „Internetowego Konta Pacjenta”, które ułatwi nam współpracę w trakcie teleporad i sprawi, że Państwa recepta będzie zawsze pod ręką. Po założeniu konta będziecie Państwo mogli wybrać, czy chcecie otrzymywać informację z 4-cyfrowym kodem recepty poprzez SMS (nie trzeba mieć smartfona) lub pocztę e-mail. Poza tym będziecie mieć Państwo dostęp do wszystkich wystawionych wcześniej recept i historii wizyt u specjalistów finansowanych przez NFZ.
Oto co należy zrobić, aby założyć swoje konto:
1) wejdź na: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
2) postępuj według wskazówek (załóż profil zaufany, zaloguj się do IKP)
3) kliknij w „Moje konto” w prawym górnym strony internetowej
4) wybierz „Edytuj swoje dane”
5) wpisz swój nr telefonu i/lub adres e-mail i zaznacz opcję powiadomień, którą wybierasz
Profil zaufany wymieniony w pkt. 2 jest Twoim „internetowym dowodem”. Możesz za jego pomocą załatwiać sprawy urzędowe np. rozliczyć swój PIT (https://www.podatki.gov.pl/pit). Można go założyć poprzez bankowość internetową lub cyfrowy dowód bez wychodzenia z domu, bądź przez potwierdzenie tożsamości w placówkach urzędowych, na poczcie, w oddziale NFZ itp.
W obecnej sytuacji epidemiologicznej założenie profilu zaufanego przez osobistą wizytę w urzędzie jest niemożliwe.