Ułatwienia dostępu

Internetowe Konto Pacjenta – krok po kroku

Zachęcamy Państwa do założenia swojego „Internetowego Konta Pacjenta”, które ułatwi nam współpracę w trakcie teleporad i sprawi, że Państwa recepta będzie zawsze pod ręką. Po założeniu konta będziecie Państwo mogli wybrać, czy chcecie otrzymywać informację z 4-cyfrowym kodem recepty poprzez SMS (nie trzeba mieć smartfona) lub pocztę e-mail. Poza tym będziecie mieć Państwo dostęp do wszystkich wystawionych wcześniej recept i historii wizyt u specjalistów finansowanych przez NFZ.

 

Oto co należy zrobić, aby założyć swoje konto:
1) wejdź na: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

2) postępuj według wskazówek (załóż profil zaufany, zaloguj się do IKP)

3) kliknij w „Moje konto” w prawym górnym strony internetowej

4) wybierz „Edytuj swoje dane”

5) wpisz swój nr telefonu i/lub adres e-mail i zaznacz opcję powiadomień, którą wybierasz

Profil zaufany wymieniony w pkt. 2 jest Twoim „internetowym dowodem”. Możesz za jego pomocą załatwiać sprawy urzędowe np. rozliczyć swój PIT (https://www.podatki.gov.pl/pit). Można go założyć poprzez bankowość internetową lub cyfrowy dowód bez wychodzenia z domu, bądź przez potwierdzenie tożsamości w placówkach urzędowych, na poczcie, w oddziale NFZ itp.

W obecnej sytuacji epidemiologicznej założenie profilu zaufanego przez osobistą wizytę w urzędzie jest niemożliwe.

 

Adres
ul. Lubartowska 64
Lublin,  20-094

Telefon
81 442 92 22
81 442 92 20

E-mail
zycieplr@gmail.com

Godziny otwarcia
Poniedziałek – Piątek 8:00-18:00
Sobota – Niedziela: nieczynne